ONS HUIS

WIJ, WIL EN RENÉ BRONSGEEST EN ONZE HOND BOWIE, WONEN IN EEN OUDE "WAGEN"MAKERIJ MIDDEN IN HET HISTORISCHE CENTRUM VAN ALMKERK, SAMEN MET 4 OF 5 JONGEREN DIE ALLEMAAL HUN EIGEN KAMER HEBBEN, ER IS EEN GROTE WOONKAMER MET VERSCHILLENDE ZITHOEKEN, EEN GROTE WOONKEUKEN, EEN INPANDIG APPARTEMENT VOOR ZELFSTANDIGHEIDSTRAINING EN AANSLUITEND DE VERANDA EN TUIN.

IMG_20190325_153038.jpg

Voor wie is een gezinshuis?

Als je niet thuis kunt wonen, wordt er eerst naar een pleeggezin gezocht. Maar soms worden er geen pleegouders gevonden die bij je passen, of lukt het niet (meer) in een pleeggezin. Dan kan een gezinshuis een goed alternatief zijn.

Wat doet gezinshuis  Almkerk?

In ons gezinshuis woon je in het dorp Almkerk. Je wordt als gezinslid opgenomen naast 3 of 4 andere kinderen. Een gezellig boeltje. Anders dan pleegouders zijn de gezinshuisouders professionele opvoeders. In gezinshuis  Almkerk zijn beide gezinshuisouders fulltime beschikbaar voor de kinderen. De bedoeling is dat je bij ons blijft, totdat je op jezelf gaat wonen. Samenwerken met je ouder(s) vinden wij heel erg belangrijk.

Waarom?

Ons doel is dat er rust komt in jouw leven, zodat je zo normaal mogelijk kunt opgroeien. Als jij rust ervaart, komt er namelijk weer ruimte om je te richten op je school, vrienden en hobby's. Je voelt je langzaam steeds beter. Dit is fijn voor jou. En ook voor de mensen in je omgeving. We streven er daarbij ook naar, dat het contact met je ouders zo is als jij en jouw ouders het prettig vinden.